PDA

View Full Version : clay bar


venomous
02-10-2004, 01:04 AM
I have heard alot about the "clay bar" but I really don't understand how it is used and what it does. I've heard it can take out a few impurities in the paint but does it do anything else. As in does it help the shine. I bought some of the Meguiars clay at the fall foodlion autofair but haven't gotten around to using it yet. Kind of skeptical about using a product I'm not familiar with what it does.

Andrew

cobrabitn
02-10-2004, 07:03 AM
Andrew,

Come to the Custom Performance "Detail Day" as we will all be claying our cars there. Steve Treece will be on hand to instruct us on how to use them.:thumbsup:

Tony

venomous
02-10-2004, 08:36 AM
Alright, sounds like a blast. I don't see any reason that I could not be there. I'll see ya'll there!!!:thumbsup: :bounce:

Aaron94
02-10-2004, 09:13 PM
i used the zaino clay bar, and i was IMPRESSED! I could actually feel the paint getting smoother as i clayed. it came with great instructions, and was very simple to use. basically you use their car wash mixed with water to create a soapy lubricant between the paint and the clay. the clay picks up stuff off the paint, you can see when you are done, and as you are going, all the junk on there. the zaino clay was very pliable, and you will be constantly folding it over kinda like play dough as you go. i definatly recomment the zaino product over the meguiars. i used meguiars a long time ago, and i remember the clay being much more difficult to work with. just my personal experience...

cobrabitn
02-10-2004, 09:15 PM
AAron,

Steve Treece is the Charlotte, NC Zaino Rep. :thumbsup:

Tony

Aaron94
02-10-2004, 09:17 PM
Ah well then i am sure he will have some product on hand for ya Andrew. Sell the meguiars stuff to a friend or something... :thumbsup:

Aaron94
02-10-2004, 09:18 PM
Hey i just realized its a 94 Rio Red ONLY party in here!!:D

cobrabitn
02-10-2004, 09:24 PM
Hey.... you're right but Andrew doesn't have an RRCC number so we may not be able to let him chat with us unless we agree to give him number 5? :rotf:

Aaron94
02-10-2004, 09:30 PM
:rotf:

i am getting dizzy scrolling up and down this thread because of our avatars...

97whitevert
02-10-2004, 09:48 PM
just had to bust up the RRCC partay!!:rotf: :rotf:

cobrabitn
02-10-2004, 09:50 PM
Hey.... you're not allowed in here unless you own a 94 Rio Red Cobra! :rotf: Check out my signature for proof of ownership.

venomous
02-11-2004, 12:10 AM
Zaino sounds like awesome stuff I will definetly have to try it out. Thanks for the advice. One more question though, the clay won't scratch the paint or anything will it. That is one of my main concerns. Hate to mess up the Rio Red. What color is there that is better than Rio Red??? Feel kinda stupid asking but what does RRCC stand for...Rio Red Cobra Club???;) :D :thumbsup: :rotf:

venomous
02-11-2004, 12:11 AM
Rio Red all the way!!!!:thumbsup:

Aaron94
02-11-2004, 04:37 AM
Yep thats the RRCC... nope, no color is better than rio red, i think torch red is a close second though. Nope, the clay wont scratch. they recommend to wash the car with Dawn first to remove all wax, then clay it. just be sure to use a lot of the soapy water for lubricant. im sure you will learn all about it at the detail day. check out the zaino site if you havent already...

www.zainobros.com

STANGBUM
02-11-2004, 08:15 AM
Rio Red.......nice color:rolleyes: but Pacfic Green:thumbsup: :D :cool: ;) :djsmile: :starwars: :moon: :firedevil :grinangel :getsome: :vampsmile :drool: :hail: :hail: :raise: :yup:
:yup: :yup: :yup: :yup: :yup: :yup: :yup: :yup:

grasshopper
02-11-2004, 11:01 AM
Rio Red gives an eye catching contrast to electric green.:yup: :doubt: :rotf:
Green all the way!!!!!
Oh and a tan top is nice too.... :)

nckissfan
02-11-2004, 04:45 PM
what about Pacific Green, with a saddle top? That is a good color.

cobrabitn
02-11-2004, 09:51 PM
Aaron,

Pretty soon you'll be thinking Mystcihrome is the best color. :rotf:

;)

venomous
02-11-2004, 10:03 PM
Well, since mystichrome IS just about all the colors maybe it is a little better than Rio Red..........Naaaaaaa. It definetly takes second though.;) :rotf:

STANGBUM
02-12-2004, 09:58 AM
Originally posted by nckissfan
what about Pacific Green, with a saddle top? That is a good color.
Excellent color:D :cool: in my opinion;) ;) prolly right there at the top:thumbsup: :thumbsup:

cobra330
03-12-2004, 09:12 AM
Yeah gotta bust the party....Yellow is where it is at. I think this has been said by now but, by all means USE THE CLAY BAR. I spent several hours last weekend on my car using all Meguiars. First I took all the wax off. Then clay barred the whole car...it was so smooth that you could not even sit anything on the car as it slid off. No the car was not on hill..it was flat. It takes all the impurities from the air that get on your car off along with tree sap, bug crap and all. I will ALWAYS use a clay bar now. Oh and then I put on polish followed by Quick Detailer. I will be finishing it this weekend with quick detailer, a coat of the new Meguiars NXT wax, then quick detailer, then Carnuba Wax. It already shines so much now that is blinding...Trust me you want the bar! Let me know how that clinic goes as I have never used Zaino.

ausie
04-16-2004, 07:52 AM
I just got the "clay majic" clay bar and used it last night. WOW what a difference. I could not believe how much dirt it took off. At first it almost sounded like I was scratching the paint, but I was not. Actually it was very easy to clay the entire car and the end results were great.